Переглянути всі підручники
<< < 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 > >>

 

5. Китай і Старий Світ. У 1514 р. у Кантоні висадився перший італійський моряк, що перебував на службі в португальців. Протягом майже ста років португальські купці були єдиною спо­лучною ланкою між Китаєм і Європою. Китайці з підозрою та зневагою ставилися до варварів-європейців, яких вони називали «морськими чортами». Тому португальцям не вдалося повтори­ти в Китаї те, чого вони досягли в Індії. Китайці дозволили їм торгувати тільки в Макао. У другій половині XVI ст. уряд дозволив вести активну морську торгівлю. Китайські товари мали великий попит на ринках Азії, Європи й Америки. Іноземці купували чай, шовк, порцеляну й розплачувалися за них сріблом, оскільки їхні власні товари мало цінувалися в Китаї. Торговельний баланс складав­ся на користь Китаю. Іноземне срібло, виручене в ході торгівлі, дозволило зміцнити армію, зменшити податки, стабілізувати становище на кордонах. У середині XVII ст. на річці Амур зіткнулися інтереси мань­чжурської династії та російського царя. Після кількох битв Росія досягла досить почесних умов миру. За угодою 1689 р., російським купцям дозволили один раз на три роки відправляти торговель­ний караван у Пекін (європейські купці не мали таких привілеїв). Пізніше в столиці країни розмістилася православна місія. Прагнучи зберегти свою владу в Китаї, імператори динас­тії Цин у XVIII ст. вирішили відгородити країну від іноземного впливу. Спочатку вони заборонили діяльність християнських місіонерів. Потім Китай остаточно «зачинився». Тільки в Кантоні (Гуанчжоу) деяким китайським купцям дозволялося торгувати з європейцями. Могутня маньчжурська імперія мала всі можливості для самостійного розвитку. Однак політика, спрямована на ізоляцію Китаю від іншого світу, призвела в XIX ст. до серйозного відставання країни від Європи, що стрімко розвивалася. Запитання й завдання 1. Яке місце в державній системі Китаю посідав імператор? Чому його називали «Сином Неба»? 2. Чим можна пояснити наявність великої кількості чиновників у державному житті Китаю? Яку роль вони відігравали в китайському суспіль­стві? 3. Чому маньчжурським племенам удалося підкорити величезну імперію та заснувати нову династію? 4. Поясніть зміст терміна «асиміляція», викорис­товуючи приклади з історії Китаю. 5. Які досягнення в розвитку культури відріз­няли Китай від європейських країн? 6. Чи можна вважати, що торгівля з євро­пейськими країнами в XVI—XVII ст. була більш вигідною для Китаю? 7. Чому імператори династії Цин прагнули «зачинити» свою країну для європейців? До яких наслідків могла призвести така політика?

 

Переглянути всі підручники
<< < 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 > >>
Хостинг от uCoz