|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
безкоштовно навчалися здібні представники різних верств населення. Серед випускників єзуїтських колегій були видатні політики, вчені, діячі культури. Наприклад, єзуїтський коледж закінчив національний герой України, майбутній гетьман Богдан Хмельницький.
Орден єзуїтів об'єднав рішучих, вірних, добре підготовлених захисників католицької церкви, головних противників кальвінізму.
Орден зміцнив свої позиції за рахунок активної участі у Великих географічних відкриттях. Єзуїтські місії поширювали вплив католицизму в Японії, Китаї, Індії, Америці, Абіссінії. Наприклад, найближчий сподвижник Лойоли Франціск Ксав'є успішно займався місіонерською діяльністю в Японії. У результаті його місії на початку XVII ст. більше 100 тисяч японців почали вважати себе католиками. Єзуїти організували підготовку священиків серед японців. Маттео Річчі багато років жив у Китаї. Єзуїт вивчив китайську мову, користувався повагою імператора династії Мін, а деякі китайські вельможі під впливом проповідей Річчі прийняли християнство.
Спираючись на явну й приховану підтримку членів ордену, використовуючи будь-які засоби, «Товариство Ісуса» домоглося великого впливу в багатьох країнах. Уже в 1615 р. до складу ордену входило більше 10 тис. членів. Вплив і претензії ордену на владу викликали справедливі побоювання серед правителів держав і самої римської церкви. У XVII—XVIII ст. за втручання у внутрішні справи держав єзуїтів вигнали з Японії, Франції, Іспанії, Росії.
|
|
|
|
|
|
Запитання й завдання
1. Випишіть і поясніть значення термінів і понять, виділених у тексті курсивом. 2. На прикладі життя Лойоли поясніть, як деякі верстви населення Європи ставилися до Реформації. 3. Чому орден єзуїтів виник саме в 30-ті роки XVI ст.? 4. Використовуючи уривки з «Духовних вправ» Лойоли, поясніть, якими якостями мав володіти справжній єзуїт. 5. Чим «Товариство Ісуса» відрізнялося від інших чернечих організацій? 6. Чому правителі багатьох європейських держав із побоюванням ставилися до діяльності єзуїтів? 7. Із якою метою католицька церква брала активну участь у Великих географічних відкриттях?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|