Переглянути всі підручники
<< < 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 > >>

 

Змінити касту було неможливо, тому становище людини в суспільстві фактично визначалося соціальним статусом її бать­ків. Кастова система, по суті, перетворювала людину на раба, підкоряючи її своїм законам і звичаям. Кожна каста мала свої правила поведінки, суд, органи самоврядування, ритуали, храми. Каста захищала своїх членів, але позбавляла людину індивіду­альної волі. Поза межами кастової системи були недоторканні. Становище цих людей, які виконували найбруднішу й найганебнішу роботу, було гіршим, ніж рабів. Релігійні громади іноземців, що жили в Індії (християни, іудеї, сикхи), поступово перетворювалися на замкнені угрупован­ня. Так з'являлися нові касти. На території Індії було багато великих і малих держав, але вони не мали тісного зв'язку з народом. Індійська держава мала незначний вплив на окрему людину й населення в цілому. На 600 років значна частина Індії опинилася під владою сильних мусульманських держав, але індуси продовжували жити за зако­нами своєї касти. За цей час лише 14 % населення (в основному серед нижчих каст) прийняли іслам. 4. Мусульманська цивілізація сформувалася в XI—XIII ст., увібравши в себе традиції і досягнення давніх народів Передньої Азії, арабської і тюрко-перської культури. Так само, як іудаїзм і християнство, іслам спирався на біблійну традицію єдинобож­жя. В ісламі всі люди вважалися рівними від народження раба­ми Аллаха. Кожен мусульманин мав ставити інтереси «громади Аллаха» вище за власні інтереси.

 

Переглянути всі підручники
<< < 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 > >>
Хостинг от uCoz