|
|
|
|
|
|
|
|
Тема V. КУЛЬТУРА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ XVI - ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XVII СТ.
|
|
|
|
|
|
отримали скульптурні твори Мікеланджело, серед яких вирізняється скульптура біблійного героя Давида. Гігантська постать мармурового героя вражає спокійною, але грізною силою та відвагою. Здається, що Давид холоднокровно чекає початку битви з непереможним велетнем Голіафом. Блискучі знання будови людського тіла допомогли скульптору передати напруженість бійця перед кривавим двобоєм. Сучасники митця вважали, що скульптура символізує боротьбу маленької волелюбної Флоренції із сильними та жорстокими ворогами. Витвори мистецтва часів Високого Відродження відображають перемогу ідей гуманізму в культурі Італії.
Рис. 9. Мікеланджело Буонаротті. Давид
|
|
|
|
|
|
3. Північне Відродження. Започатковане в Італії, Відродження поступово охопило більшість країн Західної Європи. У XV ст. у Франції, Німеччині, Нідерландах, Англії почали з'являтися витвори мистецтва в дусі ідей Ренесансу — це й було початком Північного Відродження. Великий вплив на нього мала Реформація, а пізніше й Контрреформація. У невеликих Нідерландах зростання багатства міського населення привело до збільшення попиту на витвори мистецтва. Розвиток живопису в Нідерландах починається з творчості великого майстра Яна ван Ейка (1390—1441), який дещо випередив ідеї італійського Відродження. У його картинах набув розвитку реалізм, хоча були присутні й середньовічні готичні мотиви.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|