Переглянути всі підручники
<< < 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 > >>

 

            § 13. Освіта, наука та література епохи Відродження Варто пригадати! Де могла здобути освіту людина в часи Середньовіччя? Як католицька церква впливала на розвиток науки? Чому були присвячені літературні твори епохи Середньовіччя? 1. Розвиток освіти. Незважаючи на опір церкви, в Європі поступово поширювалися ідеї гуманістів про покращення освіти. На їх­ню думку, школа повинна була давати учням різноманітні знання, виховувати вільну осо­бистість. До вже звичних наук пропонувалося додати вивчення історії, міфології та грецької мови. Під впливом поглядів гуманістів в Італії, а потім і в інших країнах Європи в школах по­чали запроваджувати викладання нових пред­метів. Значно зросла кількість шкіл, у яких мали змогу здобути освіту діти з бідних родин. Послабився вплив церкви на шкільну освіту. Реформування університетської осві­ти відбувалося повільніше, оскільки старі викладачі за допомогою церкви опиралися новим ідеям. Але з часом гуманістів почали запрошувати читати лекції в університетах, значно більше уваги приділяли вивченню дав­ніх мов та історії. Першими стали звертатися до ідей гуманістів італійські університети — Флорентійський, Міланський, Болонський. Під впливом заможних городян в універси­тетах відкривали нові кафедри, залучали до співпраці відомих гуманістів. Значно зросла кількість предметів у відомих англійських університетах Оксфорді та Кембриджі. Навіть у консервативній паризькій Сорбоні читав лекції відомий гуманіст Еразм Роттердамський. Змінився і склад студентів, до навчання пода­лися вихідці з дворянських родів, діти купців та заможних ремісників. Із початком Реформації почали створюва­тися протестантські навчальні заклади, у яких навчалися діти різних станів, а в католицьких країнах — єзуїтські коледжі. В епоху Відродження починається швидкий розвиток освіти в Європі.

 

Переглянути всі підручники
<< < 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 > >>
Хостинг от uCoz