|
§ 13. Освіта, наука та література епохи Відродження
Варто пригадати!
Де могла здобути освіту людина в часи Середньовіччя?
Як католицька церква впливала на розвиток науки?
Чому були присвячені літературні твори епохи Середньовіччя?
1. Розвиток освіти. Незважаючи на опір церкви, в Європі поступово поширювалися ідеї гуманістів про покращення освіти. На їхню думку, школа повинна була давати учням різноманітні знання, виховувати вільну особистість. До вже звичних наук пропонувалося додати вивчення історії, міфології та грецької мови. Під впливом поглядів гуманістів в Італії, а потім і в інших країнах Європи в школах почали запроваджувати викладання нових предметів. Значно зросла кількість шкіл, у яких мали змогу здобути освіту діти з бідних родин. Послабився вплив церкви на шкільну освіту.
Реформування університетської освіти відбувалося повільніше, оскільки старі викладачі за допомогою церкви опиралися новим ідеям. Але з часом гуманістів почали запрошувати читати лекції в університетах, значно більше уваги приділяли вивченню давніх мов та історії. Першими стали звертатися до ідей гуманістів італійські університети — Флорентійський, Міланський, Болонський. Під впливом заможних городян в університетах відкривали нові кафедри, залучали до співпраці відомих гуманістів. Значно зросла кількість предметів у відомих англійських університетах Оксфорді та Кембриджі. Навіть у консервативній паризькій Сорбоні читав лекції відомий гуманіст Еразм Роттердамський. Змінився і склад студентів, до навчання подалися вихідці з дворянських родів, діти купців та заможних ремісників.
Із початком Реформації почали створюватися протестантські навчальні заклади, у яких навчалися діти різних станів, а в католицьких країнах — єзуїтські коледжі.
В епоху Відродження починається швидкий розвиток освіти в Європі.
|
|