Переглянути всі підручники
<< < 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 > >>

 

Серед митців епохи Відродження в Німеч­чині виокремлюється постать Альбрехта Дюрера (1471 —1528), якого вважають найвидатнішим майстром гравюри. Хоча Дюрер працював і в інших напрямках живопису, саме його гравюри вважають шедеврами німецького Ренесансу. Символом боротьби людини зі злом стала картина «Рицар, смерть та диявол». Використовуючи тільки чорний колір, Дюрер зміг показати стрімкий рух, передати об'єм, донести до глядача емоційну атмосферу карти­ни, підтвердженням чого є гравюра «Чотири вершники». Деякі свої роботи митець при­святив реальним подіям у німецьких землях, а саме Селянській війні в Німеччині. Значний вплив на мистецтво Франції періоду Відродження мали італійські майстри, але поступово з'явилися і власні фран­цузькі митці. І якщо в Італії найбільшими замовниками творів мистецтва були церква та міська верхівка, то у Франції більшість шедеврів була створена за кошти королівського двору. Символом Ренесансу у Франції стала грандіозна забудова країни за часів короля Франціска І. У цей час були споруджені або перебудовані палаци та замки, найбільш відомими з яких є замки Шамбор, Фонтенбло, королівський палац у Парижі — Лувр. Культура Північного Відродження хоча й перебувала під впливом італійської культури, у кожній країні розвивалася власним шляхом. Запитання й завдання 1. Назвіть причини виникнення культури Відродження в Італії. 2. Що нового було в поглядах гуманістів? 3. Чим, на ваш погляд, відрізнялася культура Відродження від середньовічної культури? 4. Розкажіть про одного з видатних діячів італійського Високого Відродження. 5. Назвіть особливості Північного Відродження. 6. Опи­шіть один із шедеврів мистецтва епохи Відродження. 7. Заповніть таблицю «Діячі культури Відродження в Європі (XV — перша половина XVI ст.)».
Ім'я Країна Роки життя Назва творів
       

Увага, джерело!
Хто має блиск доброчинностей, у тому можна віднайти вроджену й істинну шляхетність, що приходить не ззовні, а народжується вдома, здобута за рахунок власних заслуг, а не чужих благодіянь, придбана власними зусиллями і працею, а не подвигами предків. Той, хто хвалиться своїм родом, чуже хвалить, а на­скільки краще давати пораду іншим, аніж сяяти чужим блиском, настільки краще самому народжувати собі доброчесність, аніж отримувати її завдяки заслугам іншого. (Із творів Поджо Браччоліні)
? Чи можна вважати, що цей уривок був створений представником гуманіз­му? Обґрунтуйте свою відповідь.

 

Переглянути всі підручники
<< < 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 > >>
Хостинг от uCoz