Переглянути всі підручники
<< < 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 > >>

 

ТЕМА V. КУЛЬТУРА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ XVI - ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XVII СТ.
Великі перетворення, що відбулися в європейських країнах у XVI ст., привели до значних змін у розвитку культури. Реформація церкви, стрімкий розвиток мануфак­турного виробництва та Великі географічні відкриття змінили звичну картину світу. Європейці почали сумніватися в непорушності феодального суспільства та справед­ливості безмежної влади церкви. Освічені люди вимагали змін не тільки в суспільному або релігійному житті, але й у культурі. Ще в XIV ст. в Італії почався новий етап розвитку європейської культури — Від­родження, або Ренесанс («відродження» — фр.). Прикметною ознакою Ренесансу стало відродження досягнень античної культури, що були частково знищені та забуті в часи Середньовіччя. Діячі Відродження намага­лися відновити твори грецьких та римських авторів, відшуковували античні скульптури та мозаїки. Стало популярним вивчення давньогрецької мови та класичної латини, що відрізнялася від церковної латини Середньовіччя. Поети та письменники, скульптори та архітектори у своїй творчості наслідували найкращі зразки античної культури. Але митці епохи Відродження не сліпо копіювали твори давніх греків та римлян, а викорис­товували досягнення античності, створюючи власні шедеври. Не менш важливою ознакою епохи Відродження стало поширення в суспільстві но­вих поглядів на світ, що дістало назву «гуманізм» (від латин, «гуманус» — людський). Гуманісти, якими була більшість відомих митців Відродження, цікавилися перш за все людиною та всім, що її оточувало. В епоху Середньовіччя церква навчала, що голо­вне завдання людини — беззастережне служіння Богу, тому людські бажання не мають значення. Гуманісти, у свою чергу, не відмовлялися від християнства, але вважали, що почуття звичайної людини не менш важливі, й кожен має право на земні радощі. На думку гуманістів, становище людини в суспільстві залежить не від походження, а від її духов­них якостей та здобутих знань. їх обурювало намагання церкви жорстко контролювати розвиток освіти та науки. Тому гуманісти наполягали на поширенні загальної освіти, на розвитку національних мов, які розумів простий народ. Набагато важливішим за служіння Богу деякі гуманісти вважали вивчення людини, природи та поширення нових знань. Відродження — етап у розвитку культури Європи, що характеризується зростанням інтересу до античних творів мистецтва та поширенням ідей гуманізму.

 

Переглянути всі підручники
<< < 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 > >>
Хостинг от uCoz