Переглянути всі підручники
<< < 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 > >>

 

Тому протестантсь­кі церкви були невеликими, зі скромним оздобленням. Купці й власники ману­фактур замовляли живописцям неяскраві пейзажі й натюрморти. Протестантське мистецтво не повинне було відволікати від головного призначення людини — праці. Але потяг людей до прекрасного вимагав більше, аніж могли запропонувати про­тестантські архітектори й художники. Цим і скористалися католицькі правителі, які підтримали новий стиль. Він виник в Італії, швидко поширився в католиць­ких країнах, згодом з'явився в багатьох протестантських державах і православній Росії. Для стилю бароко в архітектурі ха­рактерні урочистість і розкіш, безліч дріб­них деталей, які підкреслюють пишність будинку. Зразком архітектури бароко вва­жають собор Св. Петра в Римі, Зимовий палац у Санкт-Петербурзі, палац Цвінгер у Дрездені. Стиль бароко підкреслював велич і не­похитність державної влади та церкви. У Франції в XVII ст. зароджується новий стиль — класицизм, заснований на наслідуванні зразків античної культури. В архітектурі класицизм характеризував­ся чіткістю й строгістю форм, логічністю планування будинків, невеликою кількіс­тю дрібних деталей. Будинки класичного стилю повинні були демонструвати велич і могутність влади, непорушність існу­ючого порядку. Прикладом архітектури класицизму є комплекс Версаль у Франції, палац Сан-Сусі в Потсдамі тощо. Саме у Франції виникає новий на­прямок у мистецтві — рококо (фр. — ра­ковина). На відміну від пишного бароко й строгого класицизму, рококо вражає вишуканістю дрібних деталей, плавніс­тю форм та загальною легкістю. Споруд, побудованих у стилі рококо, небагато. Найбільшого поширення стиль набув у внутрішньому оздобленні будинків, виготов­ленні меблів і предметів побуту.

 

Переглянути всі підручники
<< < 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 > >>
Хостинг от uCoz