Переглянути всі підручники
<< < 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 > >>

 

У 1765 р. ткач Джеймс Харгривс створив механічну прядку «Дженні», що пряла бавов­няну нитку без допомоги людини. Робітник тільки приводив у рух механізм прядки. Пізніше «Дженні» приєднали до водяного двигуна. Виробництво виросло в сотні разів, ручні ткацькі верстати не встигали перероб­ляти таку кількість пряжі. У 1784 р. Едмунд Картрайт винайшов механічний ткацький верстат, що дало змогу значно прискорити процес виготовлення тканини. Нововведення торкнулися й інших га­лузей промисловості: гірничодобувної, мета­лургійної. Але більшість машин приводилися в дію або силою людини, або силою тварин, або силою води. Виникла необхідність ство­рити новий потужний двигун, який можна було б застосовувати з різними механізмами. У 1784 р. Джеймс Ватт запатентував (зареє­стрував) універсальну парову машину. Двигун Ватта можна було застосовувати з найрізно­манітнішими машинами. Незабаром парова машина стала основним видом двигуна у виро­бництві й на транспорті. У 60-ті pp. XVIII ст. в Англії почалося впровадження у виробництво машин — це стало початком промислового перевороту. Перша фабрика в Англії була заснована в 1771 р. підприємцем Річардом Аркрайтом. На ній працювали прядильні машини, які приводив у дію водяний двигун. Незабаром фабрики почали створюватися і в інших га­лузях промисловості.

 

Переглянути всі підручники
<< < 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 > >>
Хостинг от uCoz