|
У 1765 р. ткач Джеймс Харгривс створив механічну прядку «Дженні», що пряла бавовняну нитку без допомоги людини. Робітник тільки приводив у рух механізм прядки. Пізніше «Дженні» приєднали до водяного двигуна. Виробництво виросло в сотні разів, ручні ткацькі верстати не встигали переробляти таку кількість пряжі. У 1784 р. Едмунд Картрайт винайшов механічний ткацький верстат, що дало змогу значно прискорити процес виготовлення тканини.
Нововведення торкнулися й інших галузей промисловості: гірничодобувної, металургійної. Але більшість машин приводилися в дію або силою людини, або силою тварин, або силою води. Виникла необхідність створити новий потужний двигун, який можна було б застосовувати з різними механізмами. У 1784 р. Джеймс Ватт запатентував (зареєстрував) універсальну парову машину. Двигун Ватта можна було застосовувати з найрізноманітнішими машинами. Незабаром парова машина стала основним видом двигуна у виробництві й на транспорті.
У 60-ті pp. XVIII ст. в Англії почалося впровадження у виробництво машин — це стало початком промислового перевороту.
Перша фабрика в Англії була заснована в 1771 р. підприємцем Річардом Аркрайтом. На ній працювали прядильні машини, які приводив у дію водяний двигун. Незабаром фабрики почали створюватися і в інших галузях промисловості.
|
|
|