Переглянути всі підручники
<< < 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 > >>

 

Однак у XVIII ст. стало зрозумілим, що абсолютні монархії починають відставати в роз­витку від передових капіталістичних країн. Тому майже всі королі та імператори намагалися запровадити реформи. Так зва­ний «освічений абсолютизм» існував в Австрії, Пруссії, Росії та деяких інших монархіях XVIII ст. Але невдача багатьох реформ дала змогу зрозуміти, що без відмови від абсолютизму радикальні перетворення в цих країнах неможливі. 3. Людина в Новий час. Нові часи значно вплинули на сві­домість людства, у першу чергу на населення країн Європи. Найбільш важливі зміни відбулися в ставленні європейців до релігії. XVI століття починалося як епоха завзятої релігійної боротьби, спричиненої Реформацією. Майже два століття чи не головне місце в житті людей посідали питання релігії. Саме бо­ротьба за «справжню» церкву викликала братовбивчі громадянсь­кі конфлікти, як у Франції, та кровопролитні релігійні війни в Німеччині, інших країнах Європи. Прапор релігійної боротьби міцно тримали в руках голландські та англійські революціонери. Саме релігійний конфлікт спричинив першу загальноєвропей­ську війну — Тридцятилітню. Але з часом релігійне питання починає відходити на другий план. XVIII століття стає ерою Просвітництва, коли сліпу віру поступово витісняють наука та розум, а релігія залишає політику. Ще наприкінці XVII ст. один із міністрів Людовіка XIV говорив: «Я вам нічого не повідомляю про проект священної війни. Ви знаєте, що вона перестала бути модною з часів Людовіка Святого (XIIIст.)». Становище церкви залежало від розвитку науки, яка в Новий час уже не була «служницею богослов'я». Наукові відкриття, які були зроблені великими вченими М. Коперником, Дж. Бруно, Г. Галілеєм, І. Ньютоном, пояснювали будову навколишнього світу набагато чіткіше, аніж застарілі релігійні уявлення.

 

Переглянути всі підручники
<< < 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 > >>
Хостинг от uCoz